Sfeerfoto bij het gerecht, recept courgette met zalmmoot, gezond en snel klaargemaakt

Op Ellen Mae wil ik graag meer blogs plaatsen die je kunnen helpen als je een druk bestaan of een gezinsleven hebt. In deze blogserie geeft Richelle Maaijen, ooit suikerverslaafde, maar nu voedingscoach 3 diner gerechten voor het gezin: snel, gezond en lekker! In deze blog vind je het recept voor Courgette met zalmmoot. De andere recepten zullen gauw volgen.

Wie is Richelle?

Richelle is getrouwd en mama van 2 zoontjes. De gluten- en lactose intolerantie van haar zoon zorgde ervoor dat zij zich verdiepte in ‘ander soort voeding’. Haar zoon was een slecht slapende huilbaby met ernstig eczeem. Na aanpassing van zijn voedingspatroon werd hij een vrolijk, klachtenvrij en diep slapend kind. Richelle had zelf chronische darmklachten en huidklachten. Die klachten verdwenen doordat ze veranderde van voedingspatroon.

Courgette met zalmmoot

  • Diner voor 4 personen: 2 volwassenen &  2 kinderen
  • Tijd: 30 minuten

Courgette met zalmmoot met een lekker lekkere zoete twist. De vis gaat de oven in. Ovengerechten zijn geweldig: je stelt de wekker in en kunt ondertussen de kids aandacht geven.

Ingrediënten

  • Zilvervliesrijst, onbereid – 120 gram
  • Avocado – 1.5 stuks (168 gram)
  • Courgette – 600 gram
  • Zalm – 300 gram
  • Olijfolie – 1.5 eetlepels (12 gram)
  • Koriander, vers – 12 gram
  • Honing – 3 theelepels (12 gram)
  • Limoensap – 3 theelepels (6 gram)
  • (Zee)zout  – snufje (3 gram)
  • Peper – snufje (3 gram)

Bereidingswijze

  • Kook de rijst volgens aanwijzingen op de verpakking gaar.
  • Verwarm ondertussen de oven op 180 graden.
  • Leg de zalm in een ovenschaal en bestrooi met peper en zout.
  • Snijd de koriander fijn en meng driekwart hiervan met olijfolie, honing en limoensap.
  • Smeer de zalm hiermee in en zet voor 15 minuten in de oven.
  • Snijd ondertussen de avocado open, verwijder de schil en snijd in blokjes. Meng hier de resterende koriander doorheen.
  • Snijd de courgette en wok deze in een wokpan met een snufje peper en zout.
  • Schep de rijst, de zalm, de courgette en de avocado op een bord.

Smakelijk eten!

Healthy by Choice

Richelle Maaijen is naast ervaringsdeskundige ook specialist in voedselallergieën en -intoleranties bij Healthy by Choice. Met passie coacht zij de vrouw en haar gezin naar een gezonde levensstijl. De focus ligt op het veranderen van je mindset op voeding: je wordt bewust van natuurlijke en gezonde voeding. Door je voeding- en bewegingspatroon aan te pakken, zul je veel meer energie in je lichaam ervaren! Een nieuwe gewoonte aanleren duurt 21 dagen. De 21 Day Challenge is een van haar diensten, waarmee ze de vrouw en haar gezin weer energie brengt. Ze neemt de kids op speelse wijze daarin mee.

Dank je wel Richelle. Op mijn LUNA familieplanner schrijf ik dit recept op voor onze visdag. Het lijkt me heerlijk. Heb je ook een tip, lifehack, recept voor mensen met een druk bestaan of gezinsleven? Laat het even weten via het contactformulier. Lieve groetjes, Naomi van Ellen Mae.