Diner Salade Gerecht en Recept Poké Bowl

Ik wil graag meer blogs plaatsen die je kunnen helpen als je een druk bestaan of een gezinsleven hebt. In deze blogserie geeft Richelle Maaijen, ooit suikerverslaafde, maar nu voedingscoach 3 diner gerechten voor het hele gezin: gezond, snel en uiteraard lekker! Eerder gaf ze het recept voor een lekkere Courgette met zalmmoot en Pompoensoep. In deze blog, de laatste van deze serie, vind je het recept voor Poké bowl.

Wie is Richelle?

Richelle is getrouwd en mama van 2 zoontjes. De gluten- en lactose intolerantie van haar zoon zorgde ervoor dat zij zich verdiepte in ‘ander soort voeding’. Haar zoon was een slecht slapende huilbaby met ernstig eczeem. Na aanpassing van zijn voedingspatroon werd hij een vrolijk, klachtenvrij en diep slapend kind. Richelle had zelf chronische darmklachten en huidklachten. Die klachten verdwenen doordat ze veranderde van voedingspatroon.

Poké bowl

  • Diner voor 4 personen: 2 volwassenen &  2 kinderen
  • Tijd: 30-40 minuten

Poké bowl is van oorsprong een gerecht uit Hawaï met klein gesneden rauwe vis en verse groenten. Ideaal om bijvoorbeeld aan de dagelijkse portie groenten te komen.

Ingrediënten

  • Kikkererwten uit glas – 315 gram
  • Zoete aardappelen – 510 gram
  • Olijfolie – 3 eetlepel (27 gram)
  • Courgette – 0.75 stuks (195 gram)
  • Olijfolie (voor bakken) – 3 eetlepels (27 gram)
  • Ui, rode – 1.5 stuks (129 gram)
  • Sla – 135 gram
  • Paprikapoeder – 3 theelepel (6 gram)
  • Knoflookpoeder – 1.5 theelepels (3 gram)
  • (Zee)Zout – snufje (3 gram)
  • Peper – snufje (3 gram)

Bereidingswijze

  • Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
  • Spoel de kikkererwten af in een zeef en laat uitlekken.
  • Pel de rode ui en snijd in halve ringen.
  • Schil de zoete aardappel en snijd in blokjes.
  • Doe de kikkererwten en zoete aardappel in een kom en strooi er paprikapoeder, knoflookpoeder en wat zout overheen. Besprenkel ’t met de olijfolie (voor het bakken).
  • Verdeel het over de bakplaat en laat voor 15 minuten in de oven staan.
  • Schep ’t om en laat daarna nog 10 minuten staan.
  • Verhit ondertussen een grillpan.
  • Was de courgette en snijd in plakjes. Grill de courgette tot deze een mooie grillstreep heeft. Haal het uit de pan en laat ’t afkoelen.
  • Leg de sla in een kom en verdeel hier de kikkererwten, zoete aardappel, courgette en rode ui overheen.
  • Breng op smaak met olijfolie, peper en zout.

Smakelijk eten!

Healthy by Choice

Richelle Maaijen is naast ervaringsdeskundige ook specialist in voedselallergieën en -intoleranties bij Healthy by Choice. Met passie coacht zij de vrouw en haar gezin naar een gezonde levensstijl. De focus ligt op het veranderen van je mindset op voeding: je wordt bewust van natuurlijke en gezonde voeding. Door je voeding- en bewegingspatroon aan te pakken, zul je veel meer energie in je lichaam ervaren! Een nieuwe gewoonte aanleren duurt 21 dagen. De 21 Day Challenge is een van haar diensten, waarmee ze de vrouw en haar gezin weer energie brengt. Ze neemt de kids op speelse wijze daarin mee.

Je kunt voor de Poké bowl de kleuren van de regenboog combineren. Probeer het ook eens met rauwkost! Richelle, bedankt voor deze leuke samenwerking. Op mijn LUNA familieplanner schrijf ik dit recept op voor onze saladedag. Heb je ook een tip, lifehack, recept voor mensen met een druk bestaan of gezinsleven? Laat het even weten via het contactformulier. Lieve groetjes, Naomi van Ellen Mae.