Recept Pompoensoep met geheime ingredient op Ellen Mae Blog

Op Ellen Mae wil ik graag meer blogs plaatsen die je kunnen helpen als je een druk bestaan of een gezinsleven hebt. In deze blogserie geeft Richelle Maaijen, ooit suikerverslaafde, maar nu voedingscoach 3 diner gerechten voor het gezin: snel, gezond en lekker! Eerder gaf ze het recept voor een lekkere Courgette met zalmmoot. In deze blog vind je het recept voor Pompoensoep. Het laatste recept zal gauw volgen.

Wie is Richelle?

Richelle is getrouwd en mama van 2 zoontjes. De gluten- en lactose intolerantie van haar zoon zorgde ervoor dat zij zich verdiepte in ‘ander soort voeding’. Haar zoon was een slecht slapende huilbaby met ernstig eczeem. Na aanpassing van zijn voedingspatroon werd hij een vrolijk, klachtenvrij en diep slapend kind. Richelle had zelf chronische darmklachten en huidklachten. Die klachten verdwenen doordat ze veranderde van voedingspatroon.

Pompoensoep

  • Diner voor 4 personen: 2 volwassenen &  2 kinderen
  • Tijd: 30-40 minuten

Ingrediënten

  • Zoete aardappelen, gekookt – 720 gram
  • Olijfolie – 4.5 eetlepels (48 gram)
  • Ui – 4.5 stuks (160 gram)
  • Flespompoenblokjes, diepvries – 660 gram
  • Kurkuma – 4.5 theelepels (9 gram)
  • Biologische bouillon poeder, groenten – (90 gram)
  • Knoflook – 4.5 teentjes (9 gram)
  • Koriander, vers – 4.5 eetlepels (9 gram)
  • (Zee)zout – snufje (6 gram)
  • Peper –  snufje (6 gram)

Bereidingswijze

  • Snijd de pompoen in kleine blokjes, snipper de uien en snijd de knoflook fijn.
  • Doe een klein beetje olijfolie in een forse soeppan. Bak kort hierin de ui en knoflook.
  • Wanneer de ui glazig is, doe je de pompoen en zoete aardappel erbij.
  • Laat deze op laag vuur een minuutje of 10 bakken.
  • Voeg daarna de (bio) groentebouillon toe en laat ongeveer 20-30 minuten pruttelen op laag vuur.
  • Doe de soep dan (in delen) in een blender of gebruik een staafmixer en mix de soep egaal.
  • Roer nog even door.
  • Serveer met de koriander bovenop jouw soepje.

Smakelijk eten!

Healthy by Choice

Richelle Maaijen is naast ervaringsdeskundige ook specialist in voedselallergieën en -intoleranties bij Healthy by Choice. Met passie coacht zij de vrouw en haar gezin naar een gezonde levensstijl. De focus ligt op het veranderen van je mindset op voeding: je wordt bewust van natuurlijke en gezonde voeding. Door je voeding- en bewegingspatroon aan te pakken, zul je veel meer energie in je lichaam ervaren! Een nieuwe gewoonte aanleren duurt 21 dagen. De 21 Day Challenge is een van haar diensten, waarmee ze de vrouw en haar gezin weer energie brengt. Ze neemt de kids op speelse wijze daarin mee.

Thuis eten we vaak soep als een voorafje, maar ik door dit recept ben ik gaan inzien dat het ook een hoofdmaaltijd kan zijn. Dank je wel, Richelle! Op mijn LUNA familieplanner schrijf ik dit recept op voor onze soepdag. Het lijkt me heerlijk. Heb je ook een tip, lifehack, recept voor mensen met een druk bestaan of gezinsleven? Laat het even weten via het contactformulier. Lieve groetjes, Naomi van Ellen Mae.