Deze keer een blog over mijn privé en zakelijk leven: ik richtte Ellen Mae op, omdat ik de Luna Familieplanner op de markt wilde brengen. Ik vond maar geen geschikte planner: wat ik wilde was er gewoonweg niet. Eerst maakte ik zelf een maandplanner in Word (hilarisch he) maar ik had daar steeds minder tijd voor. Ik kreeg meer verantwoordelijkheden op het werk en ik werd moeder. #Momlife. Het leek me leuk om een keer een mooie kalender aan de muur te hebben. Mijn ontwerp en idee was praktisch, maar het oog wil ook wat. Eigenlijk is het best bizar dat ik juist in die drukke periode toch besloot de Luna Familieplanner uit te geven. Gek he.

De geboorte

In de zomer van 2018 was er sprake van een geboorte: privé en zakelijk. We brachten de eerste Luna Familieplanner 2019 uit. In diezelfde periode werd mijn tweede zoon geboren. Thuis ging het goed, maar met Ellen Mae ook. We belandden in top 10 planners van Bol.com en kregen een eervolle vermelding op Flavourites. De planner voor 2019 was al gauw uitverkocht. In de zomer van 2019 lanceerde we onze eigen Ellen Mae collectie ‘2020 plannen met papier’: de Luna Familieplanner 2020 en de Ellen Mae Weekplanner. De Luna veranderde behoorlijk: het maandoverzicht was verdeeld over 2 pagina’s in plaats van 1 pagina. Op deze manier kregen de gebruikers van de Luna nog meer schrijfruimte voor hun gezinsactiviteiten.

Corona en genieten

Niet iedereen was blij dat de Luna zo ingrijpend was veranderd. Toch was de nieuwe Luna een succes. Gelukkig maar. Die Luna was uitverkocht en we moesten het zelfs opnieuw drukken. De fysieke weekplanner raakte ook uitverkocht! De download versie is nog beschikbaar. En toen gooide corona wat roet in het eten. Eind vorig jaar (2019) gaf ik mijn baan op, zodat ik samen met mijn gezin naar het buitenland kon. Het moest een jaar zijn van ontdekken, uitproberen, uitrusten en genieten: privé en zakelijk. En toen kwam corona. Privé: we zaten in een heuse lockdown in Spanje. Uitstapjes zaten er niet in. Zakelijk: mensen in Nederland vroegen zich af of er nog wat te plannen viel. Ik had zelfs in een maand niets verkocht. Dat was even slikken. Een grote Bol.com promotie ging ook niet meer door.

Super ‘boost’

Gelukkig trok de verkoop daarna gauw weer aan. Dat gaf vertrouwen om door te gaan met de collectie voor 2021. Ook de pre-orders die werden geplaatst, gaven mij echt een ‘boost’. De collectie ‘Meer genieten is pas echt succes’ is prachtig geworden. Naast de Luna is de MiLuna ook opgenomen in de collectie. De Luna 2021 heeft een maandoverzicht verdeeld over 2 pagina’s. En bij MiLuna 2021 staat het maandoverzicht op 1 pagina. Naast de wenskaarten komen er nog wat downloads bij.

Doelen

Mijn zakelijke doelen voor het najaar en 2021 zijn heel simpel: ik wil onze collectie ‘Meer genieten is pas echt succes’ meer gaan promoten. Onze producten zien er niet alleen leuk uit, ze helpen ook om meer rust in te plannen. Daarnaast wil ik meer blogs plaatsen op de websites (slik, ga ik serieus doen) om te informeren en te inspireren. En dan nog een lange termijn doel: ik wil meer groeien als uitgever. Ik zou boeken of e-boeken willen publiceren met verschillende thema’s die invloed hebben op het familie- of gezinsleven. Dromen, leven & genieten. Privé: samen met mijn gezin wil ik in Spanje blijven en vanuit hier voor jullie aan de slag. Elke zomer kom ik dan ‘overzomeren’ in Nederland voor het lanceren van de nieuwe collectie en de pre-orders. Ik heb er zin in.

Op zoek naar

Ik ben op zoek naar andere ondernemers met een (online) winkel zoals een boekhandel of een interieur winkel. Ken jij of ben jij iemand die onze producten graag opneemt in jouw assortiment? Laat het weten, en laten we ons samen goed voorbereiden op 2021 door nu onze klanten mooie familieplanners en maandkalenders aan te bieden.